“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Tuesday, December 14, 2010

Heartless..........................

         Andai saja aku dilahirkan didunia ini tanpa perasaan. Tanpa perasaan marah,gembira,sedih,suka,benci,geram,yang terpenting sensitif dan lain-lain. Boleh tak? Sekurang-kurangnya taklah terasa sangat pedihnya. Sekurang-kurangnya taklah aku merasa perasaan geram dan sedih. Sekurang-kurangnya taklah merasa sangat perasaan benci yang kadang bertukar menjadi tak ingin membenci. Sudah pasti kalian pernah merasakan bukan? Sakit bukan? Sangat-sangat sakit! Aku kadang kuat untuk hadapi itu semua. Tapi kadang TIDAK! kenapa aku perlu merasa perasaan ini.... kenapa perlu hadir perasa sedih & terluka walau kadang2 ku fikir  ianya tak bawa apa-apa makna padaku...kenapa perlu ada "dia".. benar bak kata pepatah.. menyintai seseorang tidak semestinya memiliki... sakit bukan adanya perasaan ini... tp semuanya aku serah pada Takdir kerna  DIA mengetahui apa yang terbaik untuk diriku...mendoakan dia dari kejauhan itu adalah jalan terbaik buatku untuk melupakan dirinya.....smg Allah sentiasa membimbingku ke jalan yg benar dan diredhai...Aku pernah lihat/dengar dari drama-drama atau sebaliknya bahawa Allah tidak akan memberikan ujian atau dugaan yang berat jika hamba-Nya tidak mampu menghadapinya. Aku ingat akan kata-kata itu, tapi sebagai manusia biasa kadang aku terlupa. Aku juga pernah memberikan nasihat dan pendapat kepada rakan-rakan aku apabila mereka mempunyai masalah/memerlukan bantuan aku. Mereka kata aku kuat untuk hadapi itu semua. Tapi percayalah, kadang aku tidak punya daya itu. Sekarang ini, aku merasakan pelbagai perasaan yang bercampur aduk. Dan aku tak suka. Tapi bila difikir-fikirkan balik, kalau aku tak ada semua perasan itu. Maknanya aku tak dapatlah nak merasa erti kehidupan yang sebenarnya bukan? Kalau aku tak merasa suka duka tuh, life is meaningless. right? Nak tak nak, aku kena juga hadapinya dengan tabah. Yaa Allah.....Do support me. 

im so SAD right now.......


In the night I hear 'em talk,
The coldest story ever told,
Somewhere far along this road
He lost his soul,
To a woman so heartless
How could you be so heartless?
Oh, how could you be so heartless?

Heartless by Kris Allen

What would life be if we had no courage to attempt anything?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...