“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Tuesday, January 11, 2011

flu...flu..flu.. uhukkk3:(

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...

Hye all. How are you ? Saya ? tak berapa nak sihat sangat. Kesihatan yang tak ok sangat 2 3 hari ni. flu, sore throat~~~ ohhhh… ahh proceed. Banyak benda nak story..

Welcome to new sem...new life..new goals...and...must make a change for the sake of a successful..insyaAllah...
Bagaimana permulaan 2011 ?? macam itulah. Sedikit kata-kata motivasi untuk diri sendiri; insyaAllah saya lebih tough. well, tak semua benda yang kita nak kita akan dapat. Orang akan pelik & Tanya, “apalagi yang engkau tak dapat Nurul?” bukan itu maksud saya. Tapi, Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita kan. Biarlah kita miskin harta di dunia, tapi jangan miskin ilmu, jangan miskin pahala untuk bekalan di akhirat. Got it ? ada hikmahnya, besar hikmahnya yang mana kita tak nampak. Percayalah, Allah sayang pada hambaNya yang banyak berdoa padaNya. Jangan berputus asa dengan rahmat Allah.

Result?? erk. hahaha... huhuhu... im scare.. tu je yg dapat di "concludekan" .. 
Sebab apa, sebab saya kan banyak main-main...*_*

Social life?? No life. I mean, takde nak fun sangat. Bukan sebab tak happy, tapi sebab rotate benda sama yang membosankan..huhu

Last but Not least, all the best semua-semua...
Ayat pun dah tunggang terbalik sebab dah tak boleh nak fikir dengan elok.
Sekarang saya lebih banyak memendam. Banyak lagi saya pendam. Maybe saya dah balik pada perangai dulu yang banyak pendam. Baru ni saya berubah kejap jadi boleh meluahkan pada 'teman akrab' saya. Sekarang kita jadi orang yang memendam balik. Ahah. Dalam hati orang tak tahu kan. Relax ah babe, Allah kan ada. Allah tak pernah kecewakan kita...

Upss!! lupa tinggal pesan..
Untuk awak..
Saya sentiasa doakan awak. Semoga awak berjaya dalam kerjaya awak, dalam bidang awak. Saya happy sebab awak semakin berjaya. Siapa pun awak suatu hari nanti, jangan pernah lupa pada orang-orang yang pernah bantu awak, berkorban untuk awak, yang pernah bersama awak, jangan lupa pada Pemberi nikmat, rezeki, serta kejayaan ni. Kat mana pun awak berada, semoga tetap dalam agama yang di redhai. Kejayaan bermula dari bawah, dari kecil yang menjadi semakin besar. Jaga keluarga, Jaga solat, jaga diri, jaga akhlak, jaga aqidah. itu je yang saya harapkan dari awak...Walau tak bersama, awak tetap vip dihati saya^_^

Tak kisah la tak dapat harta yang banyak di dunia, tapi sangat kisah kalau tak dapat redha & keberkatan Allah di dunia, juga sangat takut kalau tak dapat syurga Allah di akhirat nanti.. Aamiiin..

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...