“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Friday, January 28, 2011

Ittaqullah...

KOSONG… Kau melihat hati ini begitu kosong malah asing sekali untuk terus merasa Kau ada untukku selama ku bernafas sebelum aku  lelap..
Sebelum aku lelap, aku begitu mengharapkan setiap nafas adalah butir-butir tasbih ku padaMu..
Begitu sekali aku dambakan Ya Allah,  kerna aku begitu mengharap ‘relung-relung hati’  selalu kembali kepadaMu walau kadang berlari jauh dariMu..
Dambaku Ya Allah,  Ku harapkan hari lelap itu datang tika mulut, hati , jiwa dan semuanya bisa menyebut namaMu..
Ya Allah.. Dambaku agar saat lelap itu datang tika aku begitu dekat denganMu..

~~~~Bila kau letih dan hilang semangat, ALLAH tahu betapa kau telah mencuba sedaya-upaya .. bila tangisanmu berpanjangan & hatimu kedukaan, ALLAH telah mengira titisan air matamu..bila kau rasa ketinggalan & masa meninggalkanmu, ALLAH setia di sisimu, bila kau telah mencuba segalanya tapi tidak menjadi tahu tujuan, ALLAH ada jalan penyelesaiaannya, bila tidak ada yang bererti buatmu, keliru dan kecewa dan ALLAH adalah jawapannya~~~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...