“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Saturday, January 22, 2011

Thank you Allah

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...



hye:D..Lame dah tak membelog rasanya..padahal baru beberapa ari je kot..hihi..biasala.. i hav to change my life..^_^
Mendung itu telah berlalu, syukur. Tapi awan hitam itu masih berbaki, sama seperti perasaan sayang  yang masih bersisa.
Janganlah datang lagi, pergilah awan hitam untuk selamanya. Kerana patah hati itu, memang sangat sakit. Tapi sakitnya tidak bisa dilihat dengan mata kasar. Hanya Tuhan dan orang yang pernah melaluinya sahaja akan tahu betapa sakit, perit dan seksanya perasaan itu.
Satu jam saja, kutelah bisa cintai kamu, namun bagiku, melupakanmu, perlukan waktu seumur hidup. Ini kata hati saya.Tapi mungkin bagi kamu, seminit saja kamu bisa lupakan saya, kerana saya tidak setanding dengan wanita yang kamu cintai sekarang. Derita hati ini, tidak akan pernah kamu ketahui sehingga satu saat yg tepat nanti.
sebulan, saya bersungguh-sungguh melupakan segalanya. Hati ini saya pujuk dan paksa dengan sepenuh jiwa. Meyakinkan diri, kamu langsung tidak perlukan saya lagi. Walau sakit dan perit, segalanya pasti akan berakhir.
Kini, hati saya tenang, walau kadang-kadang perasaan patah hati dan kecewa itu datang menyapa,lantas airmata mengalir semahu-mahunya tanpa dapat ditahan. Sabarlah hati, ini cuma sementara.
Lupakan segala duka dan lara.
Live life to the fullest.
Nothing hurts more than realizing he meant everything to you, but you meant nothing to him.
Moving on is simple, it’s what you leave behind that makes it so difficult.
I don’t miss him, I miss who I thought he was.
The end.
“Just remember, the same as a spectacular Vogue magazine, remember that no matter how close you follow the jumps : Continued on page whatever. No matter how careful you are,there’s going to be the sense you missed something, the collapsed feeling under your skin that you didn’t experienced it all. There’s that fallen heart feeling that rushed right through the moments where you should’ve been paying attention. Well, get used to that feeling. That’s how your whole life will feel some day. This is all practice. None of this matters. We’re just warming up” — Chuck Palahniuk
"(yaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka manjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram". (13: 28).

I should just keep walking and smiling with whatever happens to me. Because it’s LIFE. This is what we call life. I build the strength in my heart and keep being strong in order to make sure my life not being ruined by others.

Thank God.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...