“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Saturday, January 29, 2011

terima kasih sahabat:)

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...
suatu petang yang indah dan sunyi di perkampungan sintok..
yang kedengaran hanyalah bunyi kicauan burung yang seakan irama menarik hatiku untuk berkongsi rasa:)
wahhh...tetiba pulak pakai ayat dramatis bagai..hihi:D..
bukan ape saje nak gambarkan suasana petang yang agak oke la, cuaca redup2 je. tetiba ilham datang nak tulis blog dengan ditemani burung2 yang duk lepak di kabel letrik, nyanyi2 suka hati dieorang.. terhibur saya tengok:) kawan2 saya harini ramai yg keluar, ada yg tengok wayang, shopping2, refresh2 and so on.. tinggal la saya sendiri dalam bilik yang agak comel jugak la..hehe...

2hari sudah saya bertungkus lumus siapakan assignment and besok tarikh hantar nye..huhu..macam ni kalau kerja last minute..nurul..nurul...hihi^^"
takpe, hati riang sebab 2hari lagi dah nak balik kampung tercinta..huhu..cuti chinese new year 1week..yahuuuu!!!!:D

entry saya kali ni agak lain sikit la dr sebelomnye, saya nak cakap thanks banyak2 kat semua yang selalu tolong saya, selalu ada dengan saya, yang selalu buat saya senyum ;) yang teristimewa dan tak akan saya lupa sampai kapan pun, waima sehingga  nafas terakhir, ibu dan juga ayah tercinta. terima kasih anakanda ucapkan, tidak terbalas  segala jasa ibu dan  ayah. kalian sangat banyak sabar dengan saya, saya tengah lalui a very difficult phase in life which is ketabahan:')
Ya Allah sesungguhnya hanya kepada-Mulah aku meyembah dan hanya kepada-Mu hamba meminta pertolongan (Q.S : Al-Fatihah :5)
pesanan buat diri saya sendiri:
"jangan terlalu berharap pada manusia..manusia itu selalu mengecewakan..it’ll always make us so sick.. jika menghadapi apa-apa masalah, ujian, pastikan Allah adalah tempat pertama kita untuk mengadukan segala-galanya, bukan manusia. Allah sebaik-baik tempat bersandar.."

buat teman-teman yang sentiasa dihati saya, ucapan terima kasih tak terhingga saya ucapkan:)
  • Noor Zalina Deraman - orang yang selalu paham dan sentiasa ada bersama sama sedari saya kecil sehingga sekarang. sayang dia sangat2 sebab despite her experiencing what i felt, she gave me lots of good, comforting and soothing words..
  • Machyudhie Sayuti Husin - walaupun i malu nak confront kat dia pasal semua benda nihhh. u're always by my side. walaupun dia x banyak cakap and tak selalu ada untuk saya. busy kott.tapi saya tau dia kawan yang baik, yang takkan tinggalkan kawan sendiri :D dengan ape yang saya tengah rasa sekarang. selalu bagi comforting words and give me more spirit :) pada saya dia sangat istimewa. saya selalu doakan semoga dia bertemu wanita yang diimpikan juga dipercepatkan jodoh:) mudah-mudahan..Amiin:)
  • Munardi Ibrahim - my best fren forever and merangkap my brother;) saya sangat hormati dirinya. dia selalu ada waima saya dalam keadaan apa pun. kalau saya nangis saya terus minta nasihat dr dia, nasihat dia semua matang2 belaka  sebab dia laaaahhhh orang paling setia bersama saya sekarang >.<  then, yang paling sweetnya, dia akan call balik to make sure saya okay and x nangis lagi.. pastu, kedit dia pulak abes. saya selalu doakan terbaik untuk dirinya, success dalam kerjayanya juga saya kepingin banget ke aceh jumpa ummi ayah..kapan ye abg??hihi..
  • NurHidayah Samsudin - saya kenal dia semenjak saya saya sambung study kat UUM. she's nice and sweet sangat. suka buli dia. hehe.. maafkan saya ye awak sebab selalu buli awak. saja suka2 kacau awak. saya tau awak takkan marah saya sebab awak kan kaklong.huhu
  • Hafisah Mahamad Khatib - dia laaa orang yang memahami saya walaupun mulut pedas...hihi tapi dia selalu buat saya senyum and gelak kuat2 sebab dia kelakar xD dia kecik tapi sangat tough. dia suka guna elemen sindir menyindir dalam kehidupan seharian yang for me is very funny !! wana laaahhh kawan terbaikkk punya ;)
kepada yang x ada dalam list nihhh, sorry sangat2, walau takde dalam list kawan-kawan semua tetap dihati saya. tanpa korang dunia saya sunyi sepi. sebab orang2 nihh laahhh yang selalu dengar masalah saya. saya sayang semua kawan2 saya tapi kepada mereka ini, saya sangat berterima kasih sebab mereka paham ape yang saya tengah lalui :')

sekadar renungan:
**Mempunyai satu sahabat sejati lebih berharga dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri
“Dalam masa kejayaan, teman2 mengenal kita. Dalam kesengsaraan, kita mengenal teman2 kita.”**

4 comments:

  1. memanglaa, crite yg so dramatis,,terutama pasal buat keje assignment pada last2 minit ,,hahhhahah..

    ReplyDelete
  2. Huh!!! sdey2.. sayer mane???
    huahuahuuauha...
    But, so k..
    life must go on.. sob3
    (gurau aje)

    ReplyDelete
  3. @bg yudhie: :p biar jeee...

    aty: olololo.. jgn majuk eh, xdok dlm list tak semestinya xdok lam ingatan saya... kawan2 semua terbaik buat saya..menceriakan hari2 saya:)
    walau xdok lam list, sentiasa dihati saya...insyaAllah..teman selamanya...

    ReplyDelete
  4. hmmm kwn nie umpama buah oren yg kite xtau rasenye slgi kite x cube rase sndr... wlupn kdg2 masam, tp manisnye ttap ade klu kite btl2 mnikmati buah oren 2... tp klu dpt yg manis, mmg alhamdulillah...
    (hehe prumpamaan yg ttbe trlintas kt kpala..)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...