“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Monday, May 9, 2011

1 paper down , 6 more to go

Assalamualaikum

It's nearly 8pm now , and I'm sitting here mentally and physically exhausted with poor condition 'Demam'. I'm just starting with my last assignment. It was extra stressful. So , 1 papers down, 6 more to go. I just can't wait to finish my finals and finish my sixth semester before I leave for good.

Terbaca dari satu entri istimewa. Kagum dan tersedar. Apa yang akan jadi esok dan masa akan datang, soal jodoh dan ajal semuanya rahsia Allah. Satu persatu Dia akan bagitau. Kita sebagai hamba-Nya, hanya menunggu dan redha dengan ketetapan dari-Nya.

Just leave.
Yang lepas tu lepas lah , Nurul.
Move on, okay^^

I just realised , I don't need you anymore in my life. InsyaAllah, i can do this. It's silly to say that I won't care what people think of me. Of course, I'm going to care. Tipulah kalau kata tak, kan? I care. I still care. Cumanya, awak bukan apa-apa lagi untuk saya.

Memilih untuk lari dari masalah ,
Memilih untuk berpura-pura macam langsung tak ada masalah ,
Memilih untuk bersedih semata-mata nak tengok orang lain gembira ,
Memilih untuk bersabar dan utamakan perasaan orang lain ,
That's not the right way , I think.
Pointless.
Terlalu nak jaga hati orang lain , hati sendiri siapa nak jaga ?  
semoga Allah sentiasa menjaga hati saya...



Sorry ye, saya nak bersyahdu sikit waktu2 camni=)
Semoga Allah senantiasa bersama-sama saya.
Aamiin Ya Rabbala'lamin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...