“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Saturday, May 14, 2011

Abadikan...

Asslamualaikum.

Setelah sekian lama saya menyepikan diri...mencari ketenangan yang membawa saya terus bersyukur dengan segala rencana Allah...banyak mengajar saya erti kesabaran...kasih sayang... ketenangan...syukur... Alhamdulilah syukur.

Bersama pagi yang hening, saya susunkan bait-bait kata ini khas ditujukan kepada seorang insan yang istimewa dalam perjalanan hidup saya ...seorang sahabat yang dipertemukan Allah dalam keadaan saya memerlukan teman bicara untuk mencari kekuatan yang hilang seketika...

indah rencanaMu Ya Allah...
unik perjalanan yang Kau tetapkan...
terima kasih Ya Muhaimin...

duhai kamu sahabat yang  kuhormati....
terima kasih atas segalanya....
tidak kan jemu aku ucapkan....
persahabatan terbina atas kehendakNya...
diserta petunjukNya...

sahabatku.....
kehadiranmu sungguh membahagiakan....
kedatanganmu tidak menyusahkan....
hari-hari bersamamu adalah hadiah terindah...
masa-masamu adalah anugerah tidak ternilai....
nasihat-nasihatmu adalah sisipan kekuatanku....
gelak tawamu adalah hiasan bahagia....

senda guraumu adalah lakaran gembira....
tidak jemu bila mendengar kau berbicara...
sering kau buatku tersenyum...
pernah teralir airmata....
bukan kerna benci....
cuma antara hiasan persahabatan ini....

sahabatku.....
tidak terluah oleh bicara
betapa aku bersyukur ditemukan sahabat sepertimu....
tidak tertulis bait kata-kata
betapa aku bahagia atas kehadiranmu sahabat....

mengenalimu membawa aku terus mengejar redha Ilahi....
mengenalimu mengajar aku semakin merindui syurgaNya...
syukur Ya Allah......
maafkan ku jika....
aku ini menyusahkanmu....
aku ini menyakiti hatimu.....

pesanku....
jaga dirimu...
jaga kesihatanmu....
jaga imanmu....
jaga solatmu....
teruskan menjadi pejuang agama....
dan.....


Aku menyayangimu kerana Allah…..
Atas redha-Nya….
Moga ada pertemuan sekian kalinya….
Jika tidak di dunia….
Moga di syurga kelak…..
InsyaALLAH…….


>>BUATMU saudara yang nun jauh di Aceh
......tulus dari hatiku...
~sahabat juga saudaramu~
^^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...