“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Saturday, May 7, 2011

Terima Kasih atas karunia suka dan duka...




Assalamualaikum sahabat..

Kadang-kadang” Allah berikan apa yang kita perlu bukan apa yang kita mahukan”....

Pada hari ini saya menerima satu dugaan yang begitu berat saya rasakan yang terpaksa saya tempuhi. Dalam keadaan yang tidak berapa sihat ini, terasa diri begitu lemah untuk menghadapinya. tambahan exam semakin dekat.Tapi saya kuatkan hati dan semangat. Allah tak berikan sesuatu ujian yang tidak mampu dihadapi oleh hambanya. Segala apa yang berlaku telah ditetapkan oleh Allah. Saya redha.

Saya perlu kuat. Saya perlu tabah.

Kadang-kadang sesuatu ujian itu datang untuk menjadikan kita lebih matang dan menghargai sesuatu yang kita miliki. Kita perlu berusaha untuk redha dengan keadaan yang telah Allah tentukan untuk kita. Mungkin hikmahnya belum kelihatan.

Memang susah untuk memujuk hati supaya menerima dengan hati terbuka. Namun perlu berusaha dengan sedaya upaya. Bila Allah timpakan sesuatu ujian mungkin kerana dia nak berikan kita nikmat yang lebih besar lagi. Jadi saya perlu banyakkan sabar.

Ya Allah, berikan saya kekuatan untuk menghadapi ujianMu ini. Jadikan saya insan yang tabah dalam apa jua cabaran yang kau tetapkan untukku. Jadikan saya lebih hampir kepadamu. Jadikan ini permulaan untuk saya lebih berjaya dan menjadi seorang yang kuat menghadapi cabaran hidup. Dan sentiasa mengingatkan diri saya kerna hidup tak kemana.. akhirnya bakal bertemu denganNya jua. Amin
‘Hasbunallah wa ni’mal wakil’

(Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik Pelindung. Maka mereka kembali dengan nikmat dan karunia (yang besar dari) Allah, mereka tidak mendapat bencana apa-apa, mereka mengikuti keridhaan Allah. Dan, Allah mempunyai karunia yang besar) < QS. Ali-Imran: 173-174 >

pesanan terakhir saya....
Awak tahu tak
saya tak pernah lupakan awk
Tapi bermula saat ini saya harus lupakan awak
Mahu tak mahu kehidupan ini harus di teruskan
Kerana saya masih punya keluarga..rakan2
Dan mereka yg masih lagi menyayangi diri ini
 insyaAllah
^^
Pesan saya
Sayangilah dirinya seperti mana
Saya pernah menyayangi awak
  ambil berat tentang dirinya seperti mana
Saya pernah mengambil berat tentang awak
Suatu ketika dulu

Jangan pernah sakiti hatinya
Jangan pernah khianati cintanya
Dan jangan sesekali tinggalkan orang yang awak cinta
Untuk orang yang awak sayang

Jika ada kekurangan pada diri si dia
Jadikan lah kekurangan itu sebagai kelebihan
Yang tidak pernah ada pada orang lain
Angggap lah bercinta dan berkongsi kasih sayang denganya
Ialah peluang kedua untuk menjadi kekasih yang lebih baik

Malah jika benar cinta awak itu kepadanya
Maka berdoa lah semoga ia menjadi kekasih halal awak
Agar cinta awak dan dia
Terus di redhai Allah di dunia dan di akhirat

Mungkin si dia bukan yang pertama bagi awak
Tapi biarlah si dia yang terakhir buat awak
Ingat jangan di cari lagi cinta yang telah tersedia ada
Tapi jaga lah ia
Kerana sedalam mana pun cinta itu
Akan hilang kalau tak di jaga

Sesungguhnya cinta semalam lah
Yang menjadikan siapa diri kita pada hari ini

Doa saya...
smg awk dipercepatkan jodoh
serta kebahagiaan senantiasa mengiringi awak.

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, 
dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: ’aku turut bahagia untukmu
(^_________^)

p/s: jaga diri awak and keluarga sebaik mungkin.semoga senantiasa dalam limpahan Rahmat Allah
jangan lupa doakan saya disini smg dipermudah mghadapi final year exam.
juga..
segala ilmu yg dikongsi bersama, mohon dihalalkan. 

Semoga Allah menjadikan kita dari golongan yang mengerti segala sesuatu daripada Allah, dan jangan menjadikan kita dari golongan oyang yang lalai dan semoga Allah menjadikan kita di jalanan orang-orang muttaqin dengan kurnia dan kemurahan~Nya.

Jgnlh tergesa untuk mngekspresikan cinta kpd dia sblm Allah mngizinkn.Blm tentu yg kau cintai adlh yg trbaik untukmu. Siapakh yg lbh mngetahui mlainkan Allah?? Smpanlah sgla bntuk ungkpn Cnta & derap hati rapat2,Allah akn mjwbya dg lbh indh dsaat yg tepat...
InsyaAllah....
Aamiin Ya Rabbal'alamin



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...