“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Sunday, February 6, 2011

Itu yang Terbaik..Aku bersyukur...

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt...

"Dengan Nama ALLAH Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang. Sesungguhnya org yg tunduk dan patuh berserah diri kepada QadaKu,Redha dengan hukumKu, dan bersabar atas ujian dan cobaanKu,Nescaya Aku bangkitkan dirinya pada hari Qiamat kelak bersama2 dengan orang2 yg mempunyai mertabat siddiqin."
(HQR Dailami yg bersumberkan dari Ibnu Abbas R.A.)



Alhamdulilah saya sudah redha:) Redha dengan ketentuan darimu Ya Allah...However I often feel sad when away from you. Although we never met, I can feel an attraction between us. I hope you're still my friend... forever and ever..InsyaAllah.. 

Alhamdulillah juga, saya mendapat pulangan yang cukup indah daripada peristiwa  itu, hubungan kami semakin akrab dan perasaan yang sebelumnya pada si dia telah semakin pudar, itulah yang terbaik untuk diri saya dan saya perlu menerimanya sebagai kenyataan dalam hidup. Saya mesti bangkit untuk kehidupan dan BAHAGIA yang saya cari... mungkin saya perlu bermuhasabah diri mencari dan menilai di mana kelemahan diri agar saya lebih yakin bahawa apa yang berlaku bukan titik noktah pada sebuah kehidupan... Semoga perjalanan hidup ini diraih dengan sejuta Bahagia dan gembira... itu yang sering saya panjatkan dan doakan disetiap kali sujud pada yang maha ESA....

Apa yang utama pada saya sekarang adalah untuk mencapai kecemerlangan dunia dan akhirat disamping redha Allah juga ayahanda bonda. Sekarang saya sentiasa mengingatkan diri saya  just follow the flow because that is the best way create for us and no need to sad if we don't get what we want because what we get are the best for us...just happy with our life...
Allah know everything...

"Wahai hatiku yang satu......
Yakinlah ini hanya ujian,
Walaupun kdgkala aku seolah mahu tersungkur...
Hapuslah dan hilangkan deraian air mata yang menghangatkan pipi ku ini...
dan yakinkan lah hati mu...
Pasti ada hikmah dalam setiap kejadian yang menimpa....

Andai ini yg perlu harus aku lalui...
redha la engkau dengan segalanya ketentuan Nya...."

~~Bersederhanalah. Hidup ini umpama roda. Biar sedih maupun gembira , segalanya bukan abadi~~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...