“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Friday, February 11, 2011

Saya mintak maaf pakcik..maafkan saya:(

"Ya Allah,Saya minta maaf pakcik, makcik... maafkan saya"
Itulah perkataan yang pertama yg lahir di bibir saya waktu excident tu berlaku semalam..perasaan takut, bersalah, kesian, cemas, semua menjadi satu... saya betul2 tidak sengaja langgar pakcik yang saya kira sudah menjangkau usia 80 tahun. Perasaan bersalah dan kesian semakin menghantui diri tatkala saya lihat seluar pakcik tu koyak rabak dibahagian lutut..
luka2 ditelapak tgn beserta lutut jelas kelihatan..tak dapat saya bayangkan kesakitan yang ditanggung pakcik tu..ohh... hanya Tuhan yang tahu...maafkan saya pakcik,saya tak sengaja:( 

Syukur Alhamdulilah, ramai yang membantu sewaktu kejadian. Syukur jugak sebab semua ahli keluarga pakcik tu baik2 belaka:)

Yang ikhlas membantu, semoga Allah membalas jasa baik kalian semua..doaku mudah-mudahan pakcik cepat sembuh dan dapat menjalani kehidupan seperti biasa..Syafakallah pakcik.InsyaAllah jika diberi kesempatan cuti, saya pasti pulang dan jenguk pakcik makcik..maafkan nurul pakcik kerna kelalaian nurul...

كان رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا اشتكى منا إنسان مسحه بيمينه ثم قال اِذْهَبِ البَأْسَ رَبَّ النَّاسِ وَاشْفِ أَنْتَ الشَّافِي لاَ شِفَاءً إِلَّا شِفَاؤُكَ شِفَاءً لَا يُغَادِرُ سَقَماً

Ertinya : Nabi s.a.w ketika didatangi aduan (sakit) oleh seseorang, nabi akan menyapunya dengan tangan kanan baginda sambil membaca " Jauhkanlah dia dari kesakitan, wahai Tuhan sekalian manusia, sembuhkanlah dia, dan engkaulah maha penyembuh yang tidak akan datang kesembuhan kecuali datang dariMu, kesembuhan dari jenis yang tidak akan kembali penyakitnya"( Riwayat Muslim)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...