“ Wahai Tuhanku! Ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur dengan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku. Ilhamkan daku juga supaya tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkan daku dengan rahmatMu ke dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh”

Friday, February 18, 2011

Rindu awak^^

نَحْنُ مُشْتَاقُوْنَ إِليْكَ
~Nahnu musytaaquun ilaik~

boleh tak saya nak cakap saya rindu kat awak;')



Saya xtahu kenapa saya rindu awak. Mungkin kerana kita sudah lama tak bersua, tak berkongsi cerita, tak bergurau senda namun saya tak pernah lupakan awak(= tak apelah, mungkin awak sibuk kerja sekarang. Once hati saya dipagut rasa sedih bila teringat awak, saya tetap positifkan diri kerana Allah mengetahui segalanya sedangkan hambanya tidak ketahui..Although I can only adore you from afar, it was quite meaningful to me(= InsyaAllah, perasaan itu akan hilang sedikit demi sedikit,satu persatu. berilah saya peluang untuk melupai awak secara semulajadi. Mungkin saya akan berjumpa awak di Syurga yang abadi kelak..InsyaAllah(=



“Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, Padahal kamulah orang-orang yang paling Tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman.”

(Ali-Imran:39)


My dear, you know whatmost i like bout you? you have a very divine personality and I love you because of that. You’re easy to talk to. You mean so much to me. Macam-macam yang kita kongsi bersama. Saya suka sikap sederhana awak. Awak bersahaja, funny, peramah, tidak berkira, independent dan semua tentang awak buat awk nampak perfect!
I’m proud to have known friend like you(=

When you ask me what I feel?
I’ll say LOVE
When you ask me how I know?
I’ll say TRUST
It’s every little thing you do that makes me fall in love with you.
There isn’t a way that I can show you ever since I’ve come to know you.
It’s every little thing you say that makes me wanna feel this way.
There’s not a thing that I can point to cause it’s every little thing you do,
Will just make me fall in love with you… (=


Walau tidak bersama, saya nak awak sentiasa tahu yang saya sayang awak, saya rindu awak :)Ukhuwah itu indah jika ia berlandaskan dengan iman dan ketaqwaan terhadap-NYA. Dan ukhuwah itu boleh menjadi nikmat jika ia meletakkan sebabnya kerana ALLAH semata. Saya turut mendoakan yang terbaik untuk awak atas mencari ukhuwah yang dicintai ALLAH & Rasul-NYA. Insya-ALLAH, awak pasti akan menemuinya suatu hari nanti (=
semoga hidup awak senantiasa disinari cahaya kebahagiaan dan kerahmatan..

"jangan lah engkau mencintai hamba Allah melebihi engkau mencintai Allah swt dan Nabinya…"

  لَنْ أَنْسَاكِ أَبَدًا
Saya tidak akan melupakan awak sebagai teman buat selama-lamanya
I was praying so hard to ALLAH…semoga persahabatan kita menjadi wasilah bagi kita mencapai redha Allah..
Ukhuwah doesn’t always need togetherness.
Doesn’t need everyday conversation.
For as long as the relationship between us live in the du’aa.
It remains abadan abada.
ALLAHUMMA AMEEN...

Hopefully this chain of ukhuwah between us will stay strong till my last breath…InsyaAllah(=

Wallahu'alam....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...